Λύθηκε το μυστήριο με το θάνατο του Τουταγχαμών
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Από ένα συνδυασμό ελονοσίας και μιας ασθένειας των οστών φαίνεται ότι υπήρξε η αιτία του θανάτου του θρυλικού Φαραώ, Τουταγχαμών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης.
ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ…προφήτης, άγιος ή φιλόσοφος του Maximos Jason
Η μοίρα των ανθρώπων συνδέεται μακριά από τη σάρκα τους. Μονάζει εκεί που υψώνονται τα κυκλώπεια τείχη της ενόρασης, της διαμφισβήτησης, της συνειδητής αυταπάρνησης. Η μοίρα μερικών ανθρώπων καθορίζει το χώρο και το χρόνο. Η μοίρα μερικών ανθρώπων είναι ο θάνατος και η πραγμάτωση των σκοπών τους. Γιατί σκοπός της ζωής τους και …
Πόσες θερμίδες χρειάζεσαι; από τον Στέλιο Τζιαφέτα
Για να υπολογίσετε πόσες Θερμίδες χρειάζεστε για να διατηρήσετε το ίδιο βάρος, πολλαπλασιάστε το βάρος σας σε κιλά επί το…
Ηράκλειτος ο Σκοτεινός και τα Άπαντα του
Ι
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟ ALANI FREE BLOG ANARTHSH TOY ΚΩΣΤΑ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟY
Βιογραφικά στοιχεία
Γεννήθηκε στην Έφεσο κατά το 544 π.Χ.. Ο θάνατός του δεν έχει ορισθεί επακριβώς. Αν λάβουμε όμως υπ’ όψιν ότι η ακμή του συμπίπτει με την 69η Ολυμπιάδα (504 π.Χ.-501 π.Χ.) και έζησε 60 έτη μπορούμε να δεχθούμε ότι ο θάνατός του συνέβη το 484 π.Χ.. Πατέρας του αναφέρεται ο Βλύσων (ή Βλόσων) ή Ηράκων. Ανήκε στο γένος των Ανδροκλειδών, εκείνων δηλαδή που υπό την Αρχηγία του Ανδρόκλου, του γιου του Βασιλέα των Αθηνών Κόδρου, εξορμήσθηκαν από την Αθήνα και έκτισαν στην Ιωνία (Μικρά Ασία) την Έφεσο. Οι περί του βίου του όμως αναφερόμενες ειδήσεις είναι πολύ λίγες. Κατά τον Διογένη Λαέρτιο ο Ηράκλειτος υπήρξε από παιδικής του ηλικίας άξιος θαυμασμού. Αν και δεν υπήρξε κανενός άλλου μαθητής επαναλάμβανε ότι είχε ρωτήσει τον εαυτόν του και είχε μάθει τα πάντα από τον εαυτό του. Από δε τα διασωθέντα αποσπάσματα του έργου του φαίνεται ότι γνώριζε πολύ καλά σχεδόν όλα τα συγγράμματα των προγενεστέρων φιλοσόφων, των επικών και ελεγειακών ποιητών καθώς και όλες τις ιστορικές συγγραφές που κυκλοφορούσαν στην εποχή του στην Ιωνία.
Πολιτικές διαστάσεις της μεταρρύθμισης και της αντιμεταρρύθμισης (της Μ. Μεταξά)
Πολιτικές διαστάσεις της μεταρρύθμισης και της αντιμεταρρύθμισης στην Ευρώπη του 16ου και 17ου αιώνα
Αναγέννηση, Ουμανισμός, Ανακαλύψεις
«Η Δημιουργία του Ανθρώπου» έργο ανυπέρβλητης καλλιτεχνικής αξίας, κοσμεί την οροφή του Σιξτίου Παρεκκλησίου (Capella Sistina) στο Βατικανό, καλύπτοντας χώρο που υπερβαίνει τα 1000m2, περιλαμβάνει περίπου 300 φιλοτεχνημένες μορφές, ενώ για την ολοκλήρωσή της χρειάστηκαν πάνω από 5 χρόνια αγωνιώδους, κοπιαστικής και μοναχικής εργασίας.
Ελλάδα 2026 «Διακοπές διαρκείας» του Παντελή Κιούση (PAN-KIOU)
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Έχουμε μια ψευδαίσθηση, πως επιστρέφουμε στο αύριο, σε μια νέα αρχή. Όμως τα πράγματα δεν ήταν όπως τα νομίζαμε. Η άσφαλτος που είχαμε έρθει, είχε γίνει χωματόδρομος. Τα φανάρια δεν υπήρχαν πια στο δρόμο. Τα μαγαζιά κλειστά και κάτι βοσκοί πούλαγαν τυρί από τα ζώα τους και γάλα. Τα εργοστάσια κλειστά και οι πρώην εργαζόμενοι γυρνάν σαν χαμένοι στους δρόμους. Δεν είναι πια νευριασμένοι, είναι απογοητευμένοι. Τα νεύρα έγιναν λύπη και η υπερηφάνεια κατάντια.
Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ και η Αποκάλυψη
Ο Άλμπρεχτ Ντύρερ (Albrecht Durer 1471 – 1528), γερμανός ζωγράφος και χαράκτης, είναι η σημαντικότερη προσωπικότητα της Γερμανίας του 16ου αιώνα, και με την πολύπλευρη δραστηριότητά του εγκαινιάζει την Αναγέννηση στη Βόρειο Ευρώπη. Η γνωριμία του με τις αντιλήψεις του κλασικού κόσμου και της ιταλικής Αναγέννησης και ο βαθύς επηρεασμός του από αυτές, σε συνδυασμό με τη γοτθική παράδοση της χώρας του, τον κάνουν πρωτεργάτη της γερμανικής Αναγέννησης. Γνωρίζουμε πολλά για τη ζωή του, όχι μόνο από τις πολυάριθμες βιογραφικές πληροφορίες που έχουμε γι΄ αυτόν, αλλά και από τα γράμματα και το ημερολόγιό του.
Τα πιο μυστήρια βιβλία του Ανθρώπινου πολιτισμού (Η Αποκάλυψη του Ιωάννη)
«Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξϚ΄», ή όπως αποδίδει το τελευταίο μέρος η πλειονότητα των αρχαιότερων χειρογράφων «καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἑξ».
Η μάχη του Μαρτσιάνο στην κοιλάδα Κιάνα…Πίνακας του Ντα Βίντσι το έργο του Τζιόρτζιο Βαζάρι
Ψάξε και θα βρεις. Αυτό προτρέπει ο Τζιόρτζιο Βαζάρι, όσους σταθούν μπροστά στο έργο του Η μάχη του Μαρτσιάνο στην Κοιλάδα Κιάνα, την 500 ετών νωπογραφία που εκτίθεται στο στο Palazzo Vecchio της Φλωρεντίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος, ερευνητές εκτιμούν ότι η προτροπή του Βαζάρι οδηγεί σε ένα χαμένο αριστούργημα του Ντα Βίντσι της Φλωρεντίας.
Ο Έλληνας γείτονας
Ομαδική Έκθεση Φωτογραφίας «Χρόνος: Ροή- Στιγμή-Αποτύπωμα» από το ΑθλΕΠολιΣ
Το ΒΟΟΖΕ και ο Φωτογραφικός Όμιλος «Πρίσμα» παρουσιάζουν την Ομαδική Έκθεση Φωτογραφίας «Χρόνος: Ροή- Στιγμή-Αποτύπωμα». Διάρκεια έκθεσης 5 – 15 Μαΐου.
«H δύναμη του φωτογραφικού ενστίκτου που με μόνο εργαλείο τον φωτογραφικό φακό απαθανατίζει ένα χωροχρονικό γεγονός».
Πώς προέκυψε το δαγκωμένο μήλο της APPLE;
Οι ιστορίες που προσπάθησαν να εξηγήσουν πως οι δημιουργοί της Apple εμπνεύστηκαν το «δαγκωμένο μήλο» για σήμα της εταιρίας τους είναι πολλές. Η επικρατέστερη όμως έχει τις ρίζες της στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η «Αρετή» και οι έννοιές της (της Μ. Μεταξά)
Ο ύμνος αυτός που απευθύνεται στον Ερμεία -τύραννο του Ατταρνέως- από τον Αριστοτέλη στον ενάρετο φίλο του, ερμηνεύει την αρετή με έννοιες που αποδίδουν πολύ υψηλές αξίες όπως είναι η ηθική τελειότητα, η καλοκαγαθία, η εντιμότητα, η φιλανθρωπία. Με μια φράση θα λέγαμε ότι είναι ο Ερμείας είναι ο «τύπος και υπογραμμός αρετής».