Εξόριστος στη Χαλκίδα, απομονωμένος από τους «συμφιλοσοφούντας» αλλά νιώθοντας το…
ΑΛΙΕΥΜΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθήνα 20 Οκτώβρη 2010
Για άλλη μια χρονιά τα εκρηκτικά προβλήματα στην εκπαίδευση συνεχίζουν να παραμένουν και να οξύνονται παραπέρα οδηγώντας γονείς και μαθητές στους δρόμους του αγώνα για τη διεκδίκηση λύσεων, που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους .
Φέτος, υπό τη σκιά του μνημονίου Κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ., του Καλλικράτη, του «νέου σχολείου», αλλά και την αυξανόμενη φτώχεια, τα χρόνια προβλήματα λαμβάνουν μορφή τροπικής καταιγίδας!
Πιο συγκεκριμένα:
1. Μείωση περίπου κατά 60% των επιχορηγήσεων των Σχολικών Επιτροπών, για τη λειτουργία των σχολείων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2009 πανελλαδικά είχαν εισπράξει οι Σχολικές Επιτροπές 178 εκ.€ και τώρα μόλις 55 εκ.€
2. Επιβολή νέου φόρου 3% για κάθε αγορά από το σχολείο (Μετοχικό ταμείο)
3. Αύξηση του κόστους των λογαριασμών των ΔΕΚΟ.
4. Αύξηση του Φ.Π.Α. σε όλες τις αγορές
5. Αύξηση του πετρελαίου θέρμανσης.
6. Κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών ( Ν.Π.Δ.Δ. ), από 1-1-2011 για κάθε σχολική μονάδα. Δημιουργείται μια μεγάλη σχολική επιτροπή για την Α/θμια και αντίστοιχα άλλη μια για τη Β/θμια. Αυτό σημαίνει πως για κάθε έξοδο θα απαιτείται απόφαση της νέας Σχολικής Επιτροπής, που λόγω του μεγέθους της θα αποτελεί ένα δυσκίνητο όργανο, το οποίο θα προσθέτει προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων, αντί να τα λύνει.
Εκτός των παραπάνω, φέτος είχαμε 50% λιγότερες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών από πέρυσι. Γι’ αυτό δρομολογήθηκαν συμπτύξεις τμημάτων ή και αύξηση των παιδιών ανά τάξη.
Είναι στον αέρα οι συμβασιούχες καθαρίστριες των 4 ωρών, που φέτος εργάζονται χωρίς να έχουνε υπογράψει ακόμα σύμβαση, αφού με τη διάλυση του ΟΣΚ (που κακώς ήταν ο εργοδότης τους) και το πέρασμα των αρμοδιοτήτων του στην Τοπική Διοίκηση, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί αν αύριο θα έχουν δουλειά ή αν τη θέση τους θα πάρουν εργολάβοι καθαριότητας. Στο Ν. 3870/2010 άρθ. 18 αναφέρεται ότι: «το προσωπικό που έχει καταταγεί …σε οργανικές θέσεις καθαριστριών με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου αορίστου χρόνου και απασχολείται στον καθαρισμό Σολικών. Μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεταφέρεται από 1.1.2011, με την ίδια σχέση εργασίας, σε προσωποπαγείς θέσεις στους αντίστοιχους δήμους».
Και βέβαια οι Σχολικές Επιτροπές οφείλουν να ζητήσουν από τον ΟΣΚ τα χρήματα που κατέβαλαν, ως διευκόλυνση, για την πληρωμή των καθαριστριών. Για κάθε συμβασιούχο καθαρίστρια (οι μόνιμες όλο και μειώνονται…) μια Σχολική. Επιτροπή (κακώς!) πληρώνει περίπου 500€/μήνα για μισθό και ασφάλιση από τα έξοδα που προβλέπονται για τη λειτουργία του σχολείου. Μετατρέπεται έτσι σε εργοδότη και μάλιστα πολύ κακό, απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη του να εξασφαλίζει μόνιμες καθαρίστριες (σε κάθε εξαθέσιο σχολείο μία πρωινή και μια απογευματινή), που θα βρίσκονται μέσα στα σχολεία καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, για την εξασφάλιση των κανόνων υγιεινής.
Το Υπουργείο Παιδείας και διά Βίου Μάθησης απαιτεί από τα σχολεία, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους σε τεχνολογικό εξοπλισμό, να εμπλακούν σε προγράμματα Ε.Σ.Π.Α., καθιστώντας έτσι το σχολείο επιχείρηση και το διοικητικό του προσωπικό managers!!!
Δείτε τι γίνεται με την απαίτηση της Ε.Ε. να τους επιστραφούν τα περυσινά χρήματα για τους φορητούς Η/Υ, επειδή δεν αξιοποιήθηκαν τα ευρωπαϊκά προγράμματα…
Σε Σχολικές Επιτροπές αναφέρθηκε ως άμεση ανάγκη η πρόσληψη λογιστή (150€/μήνα) για να τα βγάλουμε πέρα με τα σύνθετα οικονομικά του «νέου» σχολείου που θα πρέπει να συναλλάσσεται με χορηγούς και να συντάσσει προτάσεις επιδότησης ΕΣΠΑ …τη στιγμή που τα σχολεία μας δεν έχουν τραπεζοκόμους, βιβλία κ.ο.κ.!
Με βάση όλα αυτά τα στοιχεία και το ότι με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», τα σχολεία μας περνούν εξ ολοκλήρου στην ευθύνη των υπερχρεωμένων Δήμων, κάτι που θεωρούμε πως ουσιαστικά θα λειτουργήσει σαν «ταφόπλακα» της Δημόσιας – Δωρεάν Εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ εμπειρία δείχνει ότι το «αποκεντρωμένο» σχολείο (το πέρασμα δηλ. των σχολείων στους Δήμους) οδήγησε στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων (για φτωχούς και πλούσιους μαθητές), αλλά και σε κλείσιμο πολλών σχολείων στα οποία δεν υπήρχε ούτε επαρκής κρατική – δημοτική χρηματοδότηση, ούτε και ενδιαφέρον από τους ιδιώτες να το επιχορηγήσουν (Αμερική, Αυστραλία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Δανία, Πορτογαλία κ.ο.κ. ).
ΔΥΣΤΥΧΩΣ
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ
ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΗ ΛΑΪΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
This Post Has 0 Comments