skip to Main Content

Γιώργης Ζάρκος: Χυδαίος και ταυτόχρονα θείος

Γράφει γι΄ αυτόν ο Κώστας Βάρναλης… «ότι κατόρθωσε να συλλάβει όλο το τραγικό νόημα της κοινωνικής αδικίας και απανθρωπιάς και με τους πίνακες που μας ζωγράφισε, έχει χαρίσει στη νεοελληνική λογοτεχνία ένα ολότελα καινούργιο και πρωτότυπο ρίγος».

Ιστορία και 3d απεικόνιση της Γκουέρνικα

1937. Η αναγεννημένη Λουτβάφε του Γ’ Ράιχ λάμβανε μέρος στους βομβαρδισμούς ισπανικών πόλεων, βοηθώντας τον δικτάτορα Φράνκο να επικρατήσει στον εμφύλιο. Η Λεγεώνα Κόνδωρ, που δεν ήταν άλλη από το Σώμα Εθελοντών της γερμανικής αεροπορίας, σφυροκοπούσε συχνά τις θέσεις που έλεγχε η πολιτοφυλακή και ταυτόχρονα, δοκίμαζε και τις νέες τεχνολογίες των μαχητικών και βομβαρδιστικών αεροσκαφών.

Το μυστήριο με τα «πετρωμένα» πτώματα που κοιτούσαν τον ουρανό…

«Όλο το πλήρωμα μαζί με τον καπετάνιο είναι νεκροί. Πεθαίνω». Τα τελευταία λόγια που ακούστηκαν από το ολλανδικό φορτηγό πλοίο Ourang Medan. Το μυστήριο με τα «πετρωμένα» πτώματα που κοιτούσαν τον ουρανό.

Η απίθανη ιστορία της μεγαλύτερης έκθεσης έργων του Ιερώνυμου Μπος

Πριν από οκτώ χρόνια, ο διευθυντής ενός μικρού μουσείου στην Ολλανδία επιχειρούσε κάτι ακατόρθωτο: Ήθελε να δανειστεί κάθε σωζόμενο έργο στον κόσμο του Ιερώνυμου Μπος, ώστε να γιορτάσουν έτσι, την 500η επέτειο της γέννησής του, στη γενέτειρά του.

Η χρυσή τομή της Καπέλα Σιξτίνα, ο περίφημο αριθμό φ στη θρυλική τοιχογραφία της οροφής της

Το παρεκκλήσι Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό είναι ίσως πιο διάσημο και από τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου. Το παρεκκλήσι αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς εξαιτίας των εκπληκτικών τοιχογραφιών του.

Το φαινόμενο της κβαντικής διεμπλοκής επιβεβαιώνει πείραμα ολλανδών επιστημόνων

Δυστυχώς κύριε Αϊνστάιν, το Σύμπαν είναι πιο αλλόκοτο από ό,τι μπορούσατε να φανταστείτε: πείραμα στην Ολλανδία δείχνει να επιβεβαιώνει οριστικά το φαινόμενο της κβαντικής διεμπλοκής, στο οποίο και μόνο η πράξη της παρατήρησης ενός σωματιδίου επηρεάζει ένα άλλο σωματίδιο στην άλλη άκρη του Σύμπαντος, και μάλιστα ακαριαία.

Η Επιταχυνόμενη Διαστολή του Σύμπαντος και η Σκοτεινή Ενέργεια…του Δ. Π. Σιμόπουλου και Α. Α. Δεληβοριά

Από τις αρχές του τρέχοντος μηνός (ΣΗΜ. 10-2013) μία καταπληκτικής ανάλυσης φωτογραφική μηχανή 570 megapixels αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων, που έχει τοποθετηθεί στο τηλεσκόπιο τεσσάρων μέτρων Blanco στο Cerro Tololo της Χιλής, ξεκίνησε να καταγράφει τον νυχτερινό ουρανό του Νότιου ημισφαίριου, κάτι που θα συνεχιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Τo MIT εφήυρε 3D επιφάνεια που αλλάζει σχήμα και μετακινεί αντικείμενα

Μια τρισδιάστατη επιφάνεια που αλλάζει σχήματα μεταφράζοντας άμεσα τα ψηφιακά σχήματα σε φυσικές μορφές, ικανές να μετακινούν αντικείμενα παρουσίασε το Τμήμα Απτών Μέσων του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, M.I.T. δείχνοντας -σε μικρογραφία- ένα λαμπρό μέλλον της αρχιτεκτονικής και άλλων εφαρμογών.

Η ιστορία τού Μεγάλου Αλεξάνδρου όπως καταγράφηκε στις πρώτες αρχαίες πηγές

Από την ΕΥΗ ΜΑΛΛΙΑΡΟΥ
Με την ευκαιρία της πρόσφατης έκδοσης του βιβλίου «Μέγας Αλέξανδρος: Οι πρώτες πηγές – Τα αποσπάσματα των αρχαίων ιστορικών» (Gutenberg) επισκέφθηκα τους επιμελητές του, Ήρκο και Στάντη Αποστολίδη, για μια κουβέντα πάνω στη φύση και τα κίνητρα της ιδιαίτερα ενδελεχούς και διεισδυτικής εργασίας τους, καθώς πρόκειται για τη μετάφραση και τον φιλολογικό σχολιασμό αποσπασμάτων από χαμένα έργα συγχρόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου που καταγίνονται με τη μορφή του.

To παγόβουνο του 1 εκατομμυρίου $

Αν ψάξετε στις φωτογραφίες του Google με τη λέξη «iceberg» ή «tip of the iceberg» θα δείτε πρώτη- πρώτη την παραπάνω φωτογραφία. Ακόμη και στα ελληνικά, η λέξη παγόβουνο θα σας επιστρέψει αποτελέσματα που έχουν μέσα αυτή τη φωτογραφία. Ο κύριος που βλέπετε να ποζάρει χαρούμενος δίπλα της, έχει δύο λόγους για να χαμογελάει: είναι αυτός που την τράβηξε και επίσης έχει βγάλει παρά πολλά χρήματα χάρη σε αυτήν.

Ο παλαιός των σύγχρονων ημερών: ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

Η αντοχή των ιδεών φαίνεται από την αέναη δυνατότητά τους μέσα στον χρόνο να γονιμοποιούν καινούργιες σκέψεις. Και η χειρ του σπουδαίου Κυδωνιαίως – είτε γράφει είτε ζωγραφίζει – συνεχίζει να γονιμοποιεί μέσα στα κεφάλια των μετέπειτα δημιουργών το συνεχώς αναγεννώμενο, πάντα με οδύνες,  ελληνικό βλέμμα. «Ο Κόντογλου μου ‘δωσε το νήμα του λαβύρινθου όπου με είχαν ρίξει οι δυο κόσμοι που από πολύ μικρό παιδί κατάλαβα πως υπήρχαν στην Ελλάδα: Ανατολή και Δύση. Ευρώπη και Ελλάς. Αλλος διαχωρισμός».

200 χρόνια από τον θάνατο του ακόλαστου συγγραφέα

«Η βίαιη φύση ορισμένων από τα έργα μπορεί να σκανδαλίσει κάποιους επισκέπτες». Σε μια έκθεση που τιτλοφορείται «Σαντ: Επίθεση στον ήλιο» το σοκ και το δέος θα έπρεπε λίγο-πολύ να είναι αναμενόμενα. Αλλά για να μην υπάρχει ούτε η παραμικρή χαραμάδα αμφιβολίας, το Μουσείο Ορσέ, το οποίο επανέρχεται δριμύτερο και τολμηρότερο μετά την καταπληκτική έκθεση «Masculine/Masculine», κυκλοφόρησε ένα βίντεο που διαφημίζει την έκθεση όπως της αξίζει. Γυμνά κορμιά σέρνονται, αγκαλιάζονται, καταβροχθίζουν το ένα το άλλο δοσμένα σε ένα λυσσαλέο ερωτικό πάθος, κινηματογραφημένα σε ένα ατμοσφαιρικό chiaroscuro που πολύ θυμίζει τους μπαρόκ πίνακες του ζωγράφου Ζορζ ντε λα Τουρ. Πώς να μη σχηματίζονται ουρές έξω από τις πόρτες του;
Back To Top